Nu skal det komme an på en prøve!

- Bæredygtige Varebiler har udfordret elektriker på sine forbehold omkring elvarebiler

Elektriker Anders Schmidt fra El-Flex i Glamsbjerg og hans medarbejdere kører alle i dieselbiler når el-opgaverne skal løses ude hos kunderne. De 9 dieselbiler fungerer uden problemer og der er ingen udfordringer med de mobile arbejdspladser. Et skifte til elvarebiler vil ifølge Anders Schmidt have for store udfordringer i hverdagen. Det vil vi gerne udfordre ham på!

Bæredygtige Varebiler mødte Anders Schmidt første gang for et år siden i forbindelse med konferencen i 2020, hvor Anders i et tv-indslag på TV2Fyn havde en del forbehold omkring et skifte til elvarebiler i hans virksomhed.
Et af forbeholdene var bl.a. håndteringen i hverdagen – en dieselbil kan altid tankes, men hvordan er det lige med en elvarebil? 

En anden af Anders´ bekymringer var lasteevnen på en elvarebil – kan man køre med træk og hvordan påvirker en tung last bilens rækkevidde?  

Bæredygtige Varebiler ville gerne udfordre Anders på hans forbehold, for at se om der kunne rykkes ved nogen af dem og om det i sidste ende kunne resultere i en udskiftning af par af dieselbilerne.

Teamet fra El-Flex var klar på udfordringen og gennem de sidste par måneder, har der været en konstruktiv dialog med Anders, hvor mange gode vinkler er blevet diskuteret.

I samarbejde med P. Christensen, Mercedes Danmark, E.ON og DANLAD blev der sammensat et testforløb hvor elvarebil og ladestander blev sat til rådighed for El-Flex. 

Den 1. juni satte Bæredygtige Varebiler alle mand stævne i Glamsbjerg hos El-Flex sammen med TV2Fyn. Her fik Martin Vissing Thornø, der skal udføre testen en grundig introduktion af John Uhrskov fra P. Christensen i både E-Vitoen og lader fra E.ON. 

Nu skal Martin teste bilen i 30 dage i hverdagen, så der kommer ægte praktisk erfaring i en langtidstest – følg med her på siden!

Se indslag fra TV2Fyn nedenfor.

Om

  • El-Flex tester en Mercedes E-Vito i 30 dage
  • Kørselsbehovet er under 150 km om dagen
  • Der er opsat E.ON ladestander hos brugeren Martin Vissing Thornø
  • E-Vitoen er opbygget hos DANLAD med det samme inventar, værktøj og materialer som den nuværende dieselbil
  • En-til-en test mod nuværende dieselbil
  • Bæredygtige Varebiler følger Martin de 30 dage testen løber
  • Testen bliver dokumenteret af TV2Fyn

Bæredygtige Varebiler mødte Anders Schmidt første gang for et år siden i forbindelse med konferencen i 2020, hvor Anders i et tv-indslag på TV2Fyn havde en del forbehold omkring et skifte til elvarebiler i hans virksomhed.

 

Et af forbeholdene var bl.a. håndteringen i hverdagen – en dieselbil kan  altid tankes, men hvordan er det lige med en elvarebil?

En anden af Anders´ bekymringer var lasteevnen på en elvarebil – kan man køre med træk og hvordan påvirker en tung last bilens rækkevidde?

Bæredygtige Varebiler ville gerne udfordre Anders på hans forbehold, for at se om der kunne rykkes ved nogen af dem og om det i sidste ende kunne resultere i en udskiftning af par af dieselbilerne.

Teamet fra El-Flex var klar på udfordringen og gennem de sidste par måneder, har der været en konstruktiv dialog med Anders, hvor mange gode vinkler er blevet diskuteret.

I samarbejde med P. Christensen, Mercedes Danmark, E.ON og DANLAD blev der sammensat et testforløb hvor elvarebil og ladestander blev sat til rådighed for El-Flex. 

Den 1. juni satte Bæredygtige Varebiler alle mand stævne i Glamsbjerg hos El-Flex sammen med TV2Fyn. Her fik Martin Vissing Thornø, der skal udføre testen en grundig introduktion af John Uhrskov fra P. Christensen i både E-Vitoen og lader fra E.ON.

Nu skal Martin teste bilen i 30 dage i hverdagen, så der kommer ægte praktisk erfaring i en langtidstest – følg med her på siden!

Se indslag fra TV2Fyn nedenfor.

Om

  • El-Flex tester en Mercedes E-Vito i 30 dage
  • Kørselsbehovet er under 150 km om dagen
  • Der er opsat E.ON ladestander hos brugeren Martin Vissing Thornø
  • E-Vitoen er opbygget hos DANLAD med det samme inventar, værktøj og materialer som den nuværende dieselbil
  • En-til-en test mod nuværende dieselbil
  • Bæredygtige Varebiler følger Martin de 30 dage testen løber
  • Testen bliver dokumenteret af TV2Fyn

Se starten på E-Vito testen her  

TV2Fyn følger udfordringen og testen af E-Vitoen. De var med da bil og E.ON ladestander skulle overdrages til Martin – se indslag her.

Så er vi halvvejs i testen

Martin har nu kørt i e-Vitoen i to uger – se hvordan det er gået i indslaget fra TV2Fyn

 

Testen er slut! – Hvordan gik det?

Martin har nu kørt i e-Vitoen i 30 dage – se hvordan det er gået.

Se indslag fra 2020

Bæredygtige Varebiler mødte Anders Schmidt første gang for 1 år siden i forbindelse med konferencen 2020 hvor Anders i et tv-indslag på TV2Fyn havde en del forbehold omkring et skifte til elbiler i hans virksomhed. Et af forbeholdene var bl.a. den store vægt som deres biler er lastet med og om det var muligt at køre med anhængertræk.  

Samarbejdspartnere på testen